وبلاگ

بهترین خوشبو کننده های طبیعی سرویس بهداشتی

خوشبو کننده طبیعی

خوشبو کننده های طبیعی بسیار ارزان تر از خوشبو کننده های شیمیایی هستند. با استفاده از خوشبو کننده های طبیعی از مواد شیمیای مضر موجود در خوشبو کننده های شیمایی مانند فرمالید دور خواهید شد. بنابراین جایگزین کردن خوشبو کننده های طبیعی برای سرویس بهداشتی امری ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خوشبو کننده های طبیعی در ادامه این مطلب همراه باشید.

تفاوت خوشبو کننده های شیمیایی با طبیعی

خوشبو کننده های طبیعی فاقد مواد شیمیایی هستند و با استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند. افراد می توانند با استفاده از مواد طبیعی که در خانه ها به راحتی پیدا می شود خوشبو کننده طبیعی بسازند. جالب است بدانید که خوشبو کننده های طبیعی تنها برای معطر کردن فضای سرویس بهداشتی ساخته نمی شوند. بلکه به میکروب زدایی فضای آلوده سرویس بهداشتی کمک بسیاری می کنند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه به معرفی 14 خوشبو کننده طبیعی مناسب برای سرویس بهداشتی خواهیم پرداخت.

معرفی 14  معطر کننده طبیعی سرویس بهداشتی

صابون های دست ساز: برای معطر کردن فضای سرویس بهداشتی می توانید از صابون های دست ساز استفاده کنید. صباون های دست ساز شامل صابون رختشویی، صابون گلیسیرین می شود. این صابون ها را می توانید درون کاسه توالت بریزید. روش دوم استفاده از صابون های دست ساز  شستشو سرویس بهداشتی با این نوع صباون ها می باشد.  صابون دست ساز نه تنها فضای سرویس بهداشتی را از آلودگی ها پاک می کند بلکه باعث معطر شدن آن خواهد شد.

گل و گیاه های خوشبو: گل های خوشبوی بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها برای معطر کردن فضای سرویس بهداشتی استفاده کرد. به گل فروشی ها بروید و گل های خوشبو مناسب حمام و سرویس بهداشتی را خریداری کنید. همچنین می توانید در گلدان گل های خوشبو از میخک، چوب دارچین، پوست پرتقال، ارکیده، بگونیا، اسپاتی فلیوم، رزماری، اکالیپتوس، اسطوخودوس، نعنا و عصاره وانیل  استفاده کنید.

 

خوشبو کننده طبیعی اسطوخودوس

 

مواد طبیعی خشک شده: پوست مرکبات، اسطوخودوس کوهی، پوست سیب و بابونه جز مواد طبیعی هستند که به صورت خشک شده در یک ظرف فلزی می توان از آن ها استفاده کرد.

اسانس های روغنی: اسانس های روغنی دارای عطر های مختلفی هستند که بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی اسانس روغنی آرام بخش است. ابتدا یک اسانس روغنی مناسب انتخاب کنید سپس با استفاده از دستمال رولی آن را در محیط سرویس بهداشتی خود قرار دهید.

 

خوشبو کننده طبیعی اسانس روغنی

 

تکه های لیمو ترش: تکه های لیمو ترش در سرویس بهداشتی باعث معطر شدن فضای دستشویی می شود. اما باید توجه داشته باشید که تکه های لیمو ترش را باید هر چند وقت یکبار تعویض کنید.

 

خوشبو کننده طبیعی لیمو

 

شمع های معطر: در حمام و دستشویی از شمع های معطر استفاده می شود. تنها کافی است شمع را در این فصا روشن کنید تا رایحه آن در سرویس بهداشتی پخش شود و فضا را معطر کند. شمع های معطر را در رایحه های متنوعی مانند: گل شب بو، گل یاس، لیمو، وانیل، چوب ساج و.. نیز می توان تهیه کرد.

پوست پرتقال : پوست پرتقال را باید چند دقیقه قبل از ورود مهمان ها استفاده کنید. البته باید بدانید که پوست پرتقال به سرعت بوی خود را از دست می دهد و نیازمند تعویض است.

خوشبو کننده طبیعی پوست پرتقال

جوش شیرین :جوش شیرین را اگر بدون درب در یک محیط قرار دهید تمام بو های بد را به خود جذب می کند. بنابراین گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی به حساب می آید. برای استفاده از جوش شیرین می توانید یک کاسه بردارید و مقداری جوش شیرین و آب به آن اضافه کنید و در محیط سرویس بهداشتی استفاده کنید.

 سرکه سفید: آیا می دانید سرکه دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است؟ کاربران می توانند از سرکه سفید برای خوشبو کردن و ضد عفونی سازی سرویس بهداشتی استفاده کنند.

وانیل: دارای رایحه شیرین و آرام بخش است. برای استفاده از وانیل در سرویس بهداشتی می توانید یک پنبه را به وانیل آغشته کنید و آن را درون سرویس بهداشتی قرار دهید. روش دوم استفاده از وانیل قاطی کردن آن با آب و اسپری کردن در سرویس بهداشتی است.

قهوه: مولکول های قهوه به راحتی جا به جا می شوند بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای معطر کردن فضای سرویس بهداشتی به حساب می آید. البته اگر علاقه ای به بوی قهوه ندارید بهتر است از آن برای معطر کردن دستشویی استفاده نکنید.

 

خوشبو کننده طبیعی قهوه

نمک

همانطور که می دانید نمک یک ماده ضد عفونی کننده است. بنابراین از نمک می توان برای از بین بردن آلودگی ها و بوی بد استفاده کرد.  برای این کار لازم است یک لیوان نمک را با آب جوش و جوش شیرین مخلوط کرده و درون دستشویی بریزید.

میوه کاج

میوه کاج برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی مناسب است. همچنین می توانید مقداری از اسانس روغنی را به میوه های کاج اسپری کنید. نه تنها بوی سرویس بهداشتی بهتر خواهد شد بلکه به فضا زیبایی خاصی را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *